Åben online MasterClass:

Integreret kommunikation

6. november 2023 kl. 18.00 til 19.00

Kenneth Kaadtmann

Kreativ direktør at Nexus Ambition

Alle kan efterhånden få en god idé til en kampagne. Det er straks værre når idéen skal passe til alle medier og platforme. Ikke nok med det. Hvis din idé virkelig skal have flyvehøjde, og engagere modtagerne, skal den integreres i de medier og platforme hvor den skal udkomme. Så lav ikke en annonce til en radio - lav et program til radioen! Det er en udfordring som Kenneth kender til, og har haft succes med at løse. Det handler bl.a. om at forvandle målgrupper til deltagere. Deltagere som involverer og engagerer sig i dit budskab. Tilmeld dig denne masterclass og lær af en af de bedste i branchen til netop denne disciplin.

Du kan deltage online via Zoom der er max 25 pladser.

Tilmeld dig til denne gratis MasterClass

Bliv klogere på hvordan man lave idéer der passer på tværs af alle medier og platforme, og få en forsmag på, hvad man kan lære på Reklamelinjen

Gratis MasterClass:

10 værktøjer til at få gode kreative idéer (DEL 1)

Er afholdt se optagelsen - klik her

Neela Menik og Per Holm Henriksen

Fagansvarlige på Reklamelinjen

En idé er ikke noget man finder på, men noget man finder frem til. Og som med alle andre håndværk kræver det værktøjer at finde frem til den gode idé. Det ved Neela og Per noget om, for det har de undervist i, i årevis. Mange af dem de har undervist sidder nu i jobs som senior kreative og kreative direktører.

I denne masterclass deler de ud af deres værktøjer til at få gode idéer. Det er værktøjer, som de har samlet gennem rigtig mange år fra nogen af de bedste kreative både nationalt og internationalt.

Vi lover, at du går fra denne masterclass med konkrete værktøjer, som du kan bruge til at få kreative idéer, du kan bruge i din hverdag.

Denne masterclass er den første af to, hvor Neela og Per gennemgår de første fem værktøjer. Vi afholder også del to af denne masterclass, hvor de gennemgår de sidste 5 værktøjer. Du kan deltage i en af disse masterclass, eller begge.

Det kræver ingen forudsætninger at deltage i denne masterclass. Alle kan være med – uanset hvad du laver i dag, og hvilken uddannelse du har.

Du kan deltage enten online via Zoom eller møde op fysisk i vores undervisningslokaler, hvor vi har plads til max 25 personer (FYSISK UDSOLGT).

Tilmeld dig denne gratis masterclass og bliv bedre til at få kreative idéer

 

Gratis MasterClass:

10 værktøjer til at få gode kreative idéer (DEL 2)

Er afholdt se optagelsen - klik her

Neela Menik og Per Holm Henriksen

Fagansvarlige på Reklamelinjen

En idé er ikke noget man finder på, men noget man finder frem til. Og som med alle andre håndværk kræver det værktøjer at finde frem til den gode idé. Det ved Neela og Per noget om, for det har de undervist i, i årevis. Mange af dem de har undervist sidder nu i jobs som senior kreative og kreative direktører.

I denne masterclass deler de ud af deres værktøjer til at få gode idéer. Det er værktøjer, som de har samlet gennem rigtig mange år fra nogen af de bedste kreative både nationalt og internationalt.

Vi lover, at du går fra denne masterclass med konkrete værktøjer, som du kan bruge til at få kreative idéer, du kan bruge i din hverdag.

Denne masterclass er den sidste af to, hvor Neela og Per gennemgår de sidste fem værktøjer ud af 10. Du kan deltage i en af disse masterclass, eller begge.

Det kræver ingen forudsætninger at deltage i denne masterclass. Alle kan være med – uanset hvad du laver i dag, og hvilken uddannelse du har.

Du kan deltage enten online via Zoom eller møde op fysisk i vores undervisningslokaler, hvor vi har plads til max 25 personer.

Tilmeld dig denne gratis masterclass og bliv bedre til at få kreative idéer

Åben MasterClass:

Bliv projektleder i den kreative branche

9. juni 2023 kl. 9.00 til 10.30

Sarah Emilie Gandil

Client Service Director at &Co./NoA

Medarrangører:

UngKom, Dansk Markedsføring Studerende og KreaKom

Som projektleder på et reklamebureau kender du alle de traditionelle værktøjer indenfor projektledelse såsom projektstyring, budgettering og tidsplaner – Alt det som får projektet godt i mål. Men som projektleder, er det også vigtigt, at have forståelse for reklamebureauets produkt: kreativitet. Det har Sarah Gandil stor erfaring med, og i denne masterclass vil hun dele 10 tips og tricks til hvordan, du bliver en dygtig projektleder i reklamebranchen.

Du kan deltage enten online via Zoom og fysisk hvor der er max 25 pladser.

Tilmeld dig til denne gratis MasterClass

Bliv klogere på projektlederfaget, og få en forsmag på,
hvad man kan lære på Reklamelinjen

 
WeLovePeople_2.jpg

Åben MasterClass: 

Fra purpose-drevet strategi til kreativ kommunikation

(Er afholdt se optagelse)

We Love People

Christina Blak, partner og Kreativ direktør. Kamille Rannes, Strategy director. Karina Holm Henriksen, partner og CEO.

Deltag i dette event og bliv klogere på hvordan man kan bruge kreativitet til at bevisføre og kommunikere virksomheders purpose.

I 2021 er purposedrevet forretning og bæredygtig transformation vokset ud af nichen og ind på mange virksomheders agenda.

Lyt med og få ny viden og se eksempler på hvordan kreativitet bruges til at oversætte virksomheders sociale ansvar til handlemuligheder for medarbejdere og kunder.

Christina Blak, Kamille Rannes og Karina Holm Henriksen fortæller om We Love Peoples egen udvikling til at blive en rådgivningsvirksomhed, der arbejder med bæredygtighed, om rådgivning af purpose-drevne virksomheder, om værdien af kreativitet, når virksomheder og forbrugere skal ændre adfærd, og om den kreative branches rolle og ansvar i klimakampen. Hvad mener vi? Og hvordan handler vi på det?

Christina, Kamille og Karina er blandt de absolutte firstmovers, når vi taler om kommunikation, bevisførelse og afrapportering for purposedrevne virksomheder. De har gennem de sidste 10 år bevæget fra at være et traditionelt reklamebureau til i dag at være en rådgivningsvirksomhed. Eller sagt på en anden måde; de har været med siden purpose var barn.

Nu har purpose vokset sig stor og er blevet en vild teenager - godt på vej mod at blive voksen. Det kræver rådgivning at færdes i purpose-verdenen. Rådgivning fra nogen med erfaring og det er lige præcis hvad du kan forvente af We Love People til dette MasterWebinar, som samtidigt er en forsmag på, hvordan det er at gå på Reklamelinjen - glæd dig!

Rasmus.jpg

Åben MasterClass:

Data og kreativitetens enorme muligheder

(Er afholdt, se optagelse)

Eventet er afholdt live, men du kan se optagelsen fra MasterWebinaret på vores YouTube Kanal ved at klikke på dette link

Rasmus Greve

Creative Solution Leader - Google Creative Agency New York

Hvad betyder internettets udvikling for os, der arbejder med brands, kreativitet og kommunikation? Og hvilke redskaber skal vi bruge for at opnå den bedste effekt?

Svarene kan virke uoverskuelige.

Rasmus Greve er Googles Creative Solution Leader i New York. I over 10 år har han arbejdet for Google, og han er den dansker, der har siddet længst i New York på reklamedelen. Før det arbejdede han på reklamebureauet JWT. 

Rasmus er guide og tolk imellem brands, kreativitet og adfærd, der danser på verdens største spindelvæv: Internettet. Hans opgave er at forstå data af de utallige aktiviteter, der finder sted på vævet.

For at forstå hvor udviklingen er på vej hen, skal vi tage enorme briller på og zoome ud, så vi kan se det store perspektiv. Men hastige teknologiske fremskridt kan hurtigt dugge brilleglasset til.

Ifølge Rasmus er det især kreative mennesker, der kan bruge data til noget. Derfor er reklame- og kommunikationsbranchen dem, der er tættest på at kunne udfordringen med at forbinde data og kreativitet. 

Griber vi udfordringen og sætter os ind i, hvordan vi skal arbejde med data, vil det medføre enorme muligheder. 

Tilmeld dig dette MasterWebinar, bliv klogere på fremtiden og få en forsmag på, hvordan det er at gå på Reklamelinjen.

 

Infoaften_Website_K+P+Titel.png

Reklamelinjen. En kreativ uddannelse tæt på virkeligheden.

30. marts kl. 17.30 – 19.00

Kaare Grundtvig og Per Holm Henriksen

Går du med overvejelser om at styrke dine kreative muskler? Så er Reklamelinjen måske noget for dig. Deltag og hør hvordan du kan lære at blive en bedre kreativ eller projektleder med kreativ forståelse, og hvordan du får etableret et netværk i reklamebranchen.

Du har måske set nogle af vores andre MasterWebinarer om kreativitet i forskellige sammenhænge. Ved denne infoaften vil du få et overblik over alle de emner, virksomheder, brands og professionelle branchefolk du kan møde på Reklamelinjen. Tæt på virkeligheden er nemlig vores mantra. Derfor bliver undervisningen foretaget af spidserne fra bureaubranchen. Og alle opgaver er rigtige opgaver for rigtige kunder. Det er ikke bare tæt på virkeligheden - det er tæt på dit kommende job. 

Tilmeld dig til denne infoaften og få en forsmag på, hvad man kan lære på Reklamelinjen.

 
Kaare+Grundtvig+%281200x628%29.jpg

Åben MasterClass:

Markerteknik. Korteste vej fra idé til papir.

(Er afholdt, se optagelse)

Eventet er afholdt live, men du kan se optagelsen fra MasterWebinaret på vores YouTube Kanal ved at klikke på dette link

Kaare Grundtvig

Art Director, fagansvarlig og founder - Reklamelinjen

Styrk din kreative proces.

Før Photoshop blev alle skitser og layouts lavet med sprittuscher og AD-markere. Men det at tegne i hånden er stadig et elementært værktøj til bl.a. idéudvikling, overblik og styring af din kreative proces.

I denne workshop bliver du undervist af Kaare Grundtvig, Art Director og medejer af Reklamelinjen. Du får tricks til at tegne og skitsere, hvordan du farvelægger med AD-markere samt hvordan du tilrettelægger et gennemarbejdet layout fra start til slut.

Kaare er oplært i animation og Disney-traditionen af bl.a. Jørgen Klubien, som dengang arbejdede for Disney og senere Pixar. Tegneriet førte senere Kaare til reklamebureauet DDB Needham, og lige siden har han udfoldet sig i reklamebranchen, hvor han bl.a. har skitseret sine idéer og layouts til præsentationer.

At skitsere i hånden er den korteste vej fra idé til papir, og du kan bruge det til at skitsere dine idéer for kunder og kolleger. Det giver et bedre overblik end en computerskærm, og du vil hurtigt opleve, hvordan det kan styrke din kreative proces.

Når du deltager skal du medbringe en A4 AD Markerblok, en sort Sign Pen og nogle nye AD-markere. Når du melder dig til, vil du op til workshoppen modtage en mail om, hvilke farver du skal bruge.

Tilmeld dig denne MasterWorkshop, bliv bedre til at arbejde intuitivt i din kreative proces og få en forsmag på, hvordan det er at gå på Reklamelinjen.

Lars+Bastholm.jpg

Gratis MasterWebinar:

Kreativitet & teknologi

(Er afholdt, se optagelse)

Eventet er afholdt live, men du kan se optagelsen fra MasterWebinaret på vores YouTube Kanal ved at klikke på dette link

Lars Bastholm

Chief Creative Officer - Story House Egmont

Hvordan forbinder man kreativitet og teknologi, og hvad skal der til for at sætte strøm til løsningerne og opnå stærke globale resultater?

Lars Bastholm har siden midt 90’erne arbejdet med nogle af verdens største brands og vundet et hav af priser. Med sin mangeårige erfaring med at forbinde kreativitet og teknologi giver han sit internationale indspark til, hvordan man sætter strøm til sine løsninger og skaber bemærkelsesværdige resultater.

Lars er for nyligt vendt hjem til Danmark og Story House Egmont som Chief Creative Officer efter at have arbejdet i udlandet i mere end 20 år. Karrieren startede som tekstforfatter hos Grey i København, men interessen for kreativitet og teknologi førte ham videre til en stilling som kreativ chef på bureauet FramFab, som dengang var et af de største digitale bureauer i Europa. Her var han bl.a. hovedansvarlig for Nikes digitale, globale kommunikation, som bl.a. blev hædret med 3 Grand Prix’er ved Cannes Lions.

Det gik ikke ubemærket hen i det store udland. Som Chief Creative Officer på bureauer som AKQA, Ogilvy & Mather, Cheil og Rosetta har han vundet internationale pitches på kunder som Coca-Cola, IKEA og Samsung, mens han har vækstet bureauer som tovholder på en lang række internationale, digitale kampagner. Passionen for kreativitet og teknologi førte ham senere videre til Google, hvor han har været kreativ chef for innovationshubben The Exploratory og tænketanken Google Zoo.

Tilmeld dig dette MasterWebinar, bliv klogere på samspillet mellem kreativitet og teknologi med en af reklamebranchens største internationale kapaciteter og få en forsmag på, hvad du kan lære på Reklamelinjen.

 

Hvordan skaber man forudsætningerne for at kreativitet kan leve?

(Er afholdt, se optagelse)

Eventet er afholdt live, men du kan se optagelsen fra MasterWebinaret på vores YouTube Kanal ved at klikke på dette link

Per Pedersen

Founder & Creative at ”by The Network”, New York

Deltag i dette online arrangement om kreativitet fra allerhøjeste hylde

Per Pedersen har arbejdet med kreativitet siden 1990. Han har skabt rammerne for at den kan få retning da han var planner. Han har udøvet høj kreativitet igennem hans egne kampagner. Han har som Global Chief Creative for Grey arbejdet med at skabe kulturen for at kreativitet kan leve i en organisation. Som det nyeste har han brudt ud for at lade kreativiteten være det primære og bygget netværksbureau-kæden by The Network op omkring kreativiteten, så den kommer i centrum. Per er den person der har arbejdet bredest og på højeste niveau med kreativitet blandt alle danskere. Vi spørger ham om hvordan man skaber forudsætningerne for kreativitet, hvad man kan vinde ved det, hvor kreativiteten er på vej hen og hvor vi danskere skal sætte ind for at gøre os gældende.

Tilmeld dig dette masterwebinar og blive klogere på fremtiden og få en forsmag på hvordan det er at gå på reklamelinjen.

Projektledelse med kreativ forståelse

(Er afholdt, se optagelse)

Eventet er afholdt live, men du kan se optagelsen fra MasterWebinaret på vores YouTube Kanal ved at klikke på dette link

Sarah Emilie Gandil

Account Director - &Co

Er du geniet der får idéen eller får den ført ud i livet?

Det er afgørende, at være en kreativ projektleder, når man arbejder i reklamebranchen.

Kravene og forventningerne til en projektleder i reklamebranchen er høje. Ikke alene skal du være i besiddelse af alle de traditionelle værktøjer indenfor projektledelse, såsom projektstyring, budgettering, tidsplaner mv., men som noget unikt, skal du også have kreativ forståelse. Hvordan støtter og hjælper du de kreative? Hvordan følger og fremmer du deres arbejde, når de har modtaget briefen? Og hvordan værdisætter og sælger du kreativitet til din kunde? Kreativitet er branchens vigtigste vare, og dygtig projektledelse er med til at fremme værdien for og hos både kunder og bureauet.

Alt dette ved Sarah Gandil noget om i kraft af hendes arbejde hos reklamebureauet &Co. hvor hun bl.a. arbejder for VELUX og Dansk Råd for Genoplivning/TrygFonden. Hun har stor erfaring med at få kundens, brandets, de kreatives og bureauets ønsker til at gå op i en højere enhed! Det er som bekendt ikke geniet, der får idéen - men geniet der får idéen ført ud i livet😊

Tilmeld dig til denne MasterWebinar og bliv klogere på faget og få samtidig en forsmag på, hvad man kan lære på Reklamelinjen.

 
karina.jpg

Strategi & Kommunikation

(Er afholdt, se optagelse)

Eventet er afholdt live, men du kan se optagelsen fra MasterWebinaret på vores YouTube Kanal ved at klikke på dette link

Karina Holm Henriksen

CEO - We love people

Deltag i dette online arrangement om kommunikation og strategi fra allerhøjeste hylde


Karina Holm Henriksen er CEO og medejer af reklamebureauet We Love People. Hun har mange års erfaring med at rådgive virksomheder i kommunikation og strategi. En stærk strategi, et velformuleret purpose og en klar positionering er afgørende for, hvordan en virksomhed bliver opfattet af forbrugerne og den øvrige omkringliggende omverden.

Navnet på bureauet, We Love People, tager hun og hendes kollegaer meget alvorlig og de tænker altid på hvordan, forbrugere, borgere og brugere bliver omdrejningspunktet i det de kalder Positiv Forandring.

Hør om kommunikation og strategi fra allerhøjeste hylde, når Karina kommer og afholder MasterWebinar, og få en forsmag på, hvad du kan lære på Reklamelinjen - Karina er nemlig en af de faste gæstelærere på Reklamelinjen.

Kaare+Per.jpg

Den Handlende Idé

(Er afholdt, se optagelse)

Eventet er afholdt live, men du kan se optagelsen fra MasterWebinaret på vores YouTube Kanal ved at klikke på dette link

Per Holm Henriksen
& Kaare Grundtvig

Skaberne af filosofien bag Den Handlende Idé + Fagansvarlige og foundere - Reklamelinjen

Fra storytelling til storydoing

Vi tror stadig på den store emotionelle og involverende historie, vi foreslår blot at fortælle den med handlinger i stedet for ord.

Den Handlende Idé viser hvordan vi kan hjælpe hinanden med at finde værdifulde løsninger, som bliver delt, fordi de har fortjent det. Det bliver der brug for i en verden, hvor kampen om forbrugernes opmærksomhed kommer til at handle om retten til at kommunikere.

Den handler om de oceaner af muligheder, som vi står overfor lige nu. Aldrig har vi haft flere redskaber, platforme og virkemidler at benytte os af. Samtidig har forbrugerne brug for hjælp som aldrig før. For at få deres opmærksomhed, skal vi blot spørge dem: ”Hvad kan vi hjælpe med?”

Hvis du vil lytte til bogen inden MasterWebinaret, kan du gøre det her:
Spotify, eller her: Apple Podcasts