Program

 
RLWeb1-Idegenerering.jpg

Idégenerering

I det allerførste modul lægger vi et fundament med grundlæggende viden om idegenerering og indsigter. Her introduceres Den Handlende ide, som danner fundamentet for hele uddannelsen, og som giver os en fælles værktøjskasse for de kommende 9 måneder. Og så skal vi traditionen tro også have en god introtur til Lolland, så vi kan lære hinanden at kende.

Fag: Idegenerering, indsigtsgenerering, The Secret of the Higly Creative Thinker, Introtur

RLWeb2-DenHandlendeIde.jpg

Den handlende idé

I andet modul fokuserer vi på, hvordan vi kan løse problemer for vores kunder. Vi dykker dybere ned i Den Handlende Ide og idegenerering, og arbejder med hvordan vi som brands kan tage handling og gøre noget fremfor blot at sige noget. Vi får også stillet den første opgave fra en rigtig kunde fra branchen.

Fag: Brands That Do, Den Handlende Ide, idegenerering, adfærdsdesign, goodvertising, oplevelsesbaseret markedsføring og første opgave.

RLweb3-Strategi&målgrupper.jpg

Strategi og målgrupper

I strategi- og målgruppeforløbet kigger vi på menneskerne i en reklamekontekst. Hvilke problemer er det, henholdvis kunden og forbrugeren møder, og hvilke strategiske værktøjer og indsigter i forbrugeradfærd kan et brand anvende, for at være med til at løse netop disse problemer.

Fag: Mennesket Bag Målgruppen, Digital Strategi, Consumer Behavior, Strategi, Kreativ Ledelse, Briefing Som Redskab.

 
RLWeb4-Håndværk&Traditionel.jpg

Håndværk og traditionel reklame

Vi dykker ned i den kreatives værktøjskasse, og dyrker de discipliner de eksekverende kreative er eksperter på. For at kunne samarbejde mest optimalt, er det er vigtigt, at projektledere, medieeksperter og kreative har indblik i, hvad de enkelte discipliner indeholder.

Fag: Tekstforfatning, Art Direction, Syv Psykpsykologiske Greb til Salg, Markertenik og Projektledelse, Grafisk Design, Digital Grafisk Design.

RLWeb5-Medier&Platforme.jpg

Medier og platforme 

Vi dykker ned i de forskellige medier, der er til rådighed, når ideer og kreative koncepter skal ud og leve. Det er nemlig netop disse medier der gør, at vi kan bringe ideerne til live, og derfor er det vigtigt at forstå deres præmisser, begrænsninger og muligheder, så du kan lave ideer, der kan blive til virkelighed.

Fag: Mediestrategi, PR & Reklame, Internet of Things, Influencers, Print & Outdoor, Events & activation

RLWeb6-bureaudage.jpg

Bureaudage

I en periode på to måneder står programmet på bureaudage, som erne periode, hvor eleverne har en periode på cirka to uger til at løse en opgave for en kunde. Herefter stilles en ny opgave, der er to uger til at løse og så fremdeles. Fokus i perioden er på at træne de metoder og teknikker, der er blevet undervist i på uddannelsen, og det er her, der virkelig er anledning til at sætte kreativiteten i værk.

 
RLWeb7-Repetition.jpg

Repetition

Modulet efter bureaudagene fokuserer på repetition af de sidste måneder undervisning, så det står skarpt i erindringen inden den forestående eksamen.

Fag: Tekstforfatning, Sociale Medier, Mobilen Som Medie, Samarbejde - set fra kundens side, Platformenes Platform, Den Handlende Ide, Film, Branded Content

RLWeb8-eksamen.jpg

Eksamen

Uddannelsen afsluttes med en eksamen, der traditionelt set stilles af et af de københavnske bureauer, som også er med til at vurdere den endelige præsentation.

 
 

 

Undervisere

Idegenerering

 

Per Holm/Kaare Grundtvig.

Michael Nyrup

Idegenerering Sociale Medier. Jacob Holst Mouritzen
På Mindshare

Indsigtsgenerering. Ole B Hoffmann
&Co

The Secret of the Highly Creative Thinker.
Dorte Nielsen

Idegenerering. Lars AP
Fucking Flink.

Introtur. Universal - Mie Falkenstrøm. Rikke Rud/Jonas Rahbæk.

 

 

Den Handlende Ide (Løsning)

 

Brands That Do.
Camilla Rannes - Ogilvy Copenhagen.
 

Den Handlende Ide.
Per H. Henriksen/Kaare Grundtvig - React/Kindly

Idegenerering.
Søren Christensen - Robert/Boisen

Adfærdsdesign.
Anette Hedegaard Sørensen – Krukow

Opgave:
Arbejdstilsynet. Henriette Mabeck

Goodvertising.
Thomas Kolster - Goodvertising Agency

Oplevelsesbaseret Markedsføring.
Thomas Vig - Agenda Groupe

 

Strategi og Målgrupper (Problem)

 

Mennesket bag målgruppen.
Michael Brautsch - Frd.berg Slotskirke

Digital strategi.
Rasmus Poulsen - Orchestra

Consumer behavior. 
Claus Andersen - PHD Media

Strategi.
Martin Gjerløff - Republica

Kreativ ledelse.
Lars samuelsen - Uncle Grey

Briefing som redskab.
Susanne Lund - Republica

 

Opgave
 

Briefing.
Le Gammeltoft - Heartbeats.dk/Pitcherific - Lauge Vagner

Kreativ/kontakt-makkerskabet.
Hørdum og Heilberg – Hjaltelin.Stahl

Præs Radio 24/7.

 

Håndværk og traditionel reklame (aktivering)

 

Teksforfatning.
Johan Køhler - &Co

Teksforfatning.
Johan Køhler - &Co

Art Direction.
Christian Iversen

Art Direction.
Hans Troldahl

Syv psykologiske greb til salg.
Jacob Holst Mouritzen - Mindshare

Markerteknik/Projektledelse.
Kaare Grundtvig/Karina Holm Henriksen

Grafisk design.
Tobias Røder - Studio Tobias Røder

Digitalt grafisk design.
Pelle Martin/Jeppe Kruse - Spring Summer

 

Opgave

Briefing opgave.
Jakob Stigler - Creative North

Præsentation opgave.
Creative North.