Reklamelinjen lærer dig at leve af at være kreativ

Reklamelinjen er en koncentreret aftenuddannelse tæt på virkeligheden. Mellem 80 og 90% af dem, du bliver undervist af, udgør toppen af bureaubranchen og er arbejdende eksperter inden for deres felt. Alle opgaver som eleverne bliver stillet er for rigtige kunder med aktuelle problemstillinger. Som en selvstændig enhed under Kreativitet & Kommunikation og med et tæt samarbejde med landets bureauer og større virksomheder, er Reklamelinjen 100% integreret i branchen.

Om uddannelsen

Kreativitet er en muskel vi alle har, og den kan trænes til at blive større, stærkere og klogere. I løbet af uddannelsen bliver du introduceret for værktøjer, som du kan bruge til at få flere og større idéer. En idé er nemlig ikke noget man finder på, men noget man finder frem til. Du lærer at få sat dine idéer i system, så du kan vurdere om de er gode eller dårlige. Først derefter kan du gå i gang med at få dem til at leve i virkeligheden – uanset om det er en reklamefilm, en app, en gratis koncert eller alle de muligheder, som vi ikke engang kender endnu. Det kaldes Integreret Kommunikation, og det er det, din fremtidige uddannelse, arbejdsgiver eller kunde efterspørger.

 

Ansøgning

Som ansøgning skal du lave et kreativt selvportræt, der på en kreativ måde fortæller noget om hvem du er. Du skal IKKE male, tegne eller fotografere dig selv! Dit kreative selvportræt kan være fysisk eller digital. Hvis du vælger at lave et fysisk skal du blot aflevere det hos Kreativitet & Kommunikation, St. Kongensgade 81b, 1264 Kbh. K. Ønsker du at lave det digitalt sender du det kreative selvportræt, eller et link til det, til de fagansvarlige: kaare@reklamelinjen.dk og per@reklamelinjen.dk – husk kontakt info, så som navn, adresse, e-mail og telefon nr.
For at blive optaget på Reklamelinjen behøver du ikke have en anden uddannelse eller et bestemt karaktergennemsnit. Du kan ansøge lige meget hvilken baggrund, du har.

Tæt på virkeligheden

I al undervisning og alle opgaver prøver vi at være så tæt på virkeligheden som muligt. Det gør vi, fordi vi ved, at den eneste rigtige måde at blive en dygtig kreativ på, er ved at blive undervist og coachet af branchens topfolk, som selv har været denne udvikling igennem. At prøve igen og igen at løse rigtige opgaver fra rigtige kunder og blive bedømt, rost og kritiseret for de løsninger, du og dine holdkammerater har kreeret.

Undervisningen foregår mandage og torsdage fra kl. 18.00 – 21.00. I nogle perioder vil der være gruppearbejde og coaching i weekenderne.

 
hold4.jpg
 
 

Den handlende idé

Reklamebureauernes kerneydelse er at skabe ideer, der er værdiskabende for bureauernes kunder. Ideerne bliver så vagt til live gennem kommunikation på forskellige mediekanaler. De sidste 10 har haft en eksplosiv udvikling i nye mediekanaler. Det har skabt nye krav til de ideer, der skal rejse igennem mediekanalerne. I dag skal ideer være tværgående på alle kanaler, være involverende for forbrugerne og værdiskabende for alle parter. Det være sig virksomheder som forbrugere. Ideerne skal altså gøre en reel forskel. Disse nye former for ideer kalder Reklamelinjen for ”Handlende Ideer”. Den Handlende Ide er således grundfilosofien i uddannelsen og et godt eksempel på Reklamelinjens tætte samarbejde med reklamebranchen og dens behov og udvikling.