du kan blive kreativ problemløser

Skærmbillede 2020-04-04 kl. 22.05.28.png

Styrk din kreativitet med en aftenuddannelse

Reklamelinjen er for dig, der arbejder med kreativitet – eller gerne vil det!

Her får du undervisning fra en lang række topfolk fra den kreative branche, der lærer dig, hvordan du udvikler idéer og løsninger. Du skal præsentere idéer for virkelige brands og bureauer, som stiller dig opgaver med aktuelle problemstillinger.

Reklamelinjen har eksisteret i 20 år og har udklækket utallige profiler. Skal du være den næste?

Dine fagansvarlige & coaches

Per Holm Henriksen har +35 års erfaring fra reklamebranchen, heraf 5 år som Creative Director & Copywriter hos Apple.

Neela Menik, kreativ direktør hos Sylvester Hvid & Co., deler ud af sine erfaringer med branding, art direction, copywriting og konceptudvikling.

Hvem er du? 👋

Reklamelinjen er en kreativ uddannelse til dig, der arbejder på bureau, for et brand, i en kommunikation/marketingsafdeling – eller gerne vil den vej – eller til dig, der skal søge ind på f.eks. Kreativ Kommunikation på DJMX.

En “typisk” elev på Reklamelinjen er mellem 20-36 år (men vi har også folk i 40’erne og 50’erne, som vil tage deres kreativitet til nye højder - eller ønsker en ny karrierevej).

Det er meget forskelligt, hvad folk kan, vil og hvor de er i livet. Og det er netop en af grundene til, at det er en sjov, udfordrende og lærerig uddannelse. For de gode idéer opstår i rum, hvor er plads til flere kompetencer, forskellighed og åbenhed.

VI STARTER D. 4 SEPTEMBER 🚀

SKAL DU MED? 🚀

VI STARTER D. 4 SEPTEMBER 🚀 SKAL DU MED? 🚀

 
 

Reklamelinjen lærer dig, at leve af at være kreativ

👉 Få styrket din kreativitet og dine karrieremuligheder

👏 Lær at lave kreative koncepter og branding, der gør en forskel i verden

👉 Få tilføjet en lang række idéer til dit portfolio

👉 Bliv en del af et netværk med dine medstuderende, som vil følge dig hele livet

👉 Få adgang til et branchenetværk med dine gæstelærer, der består +25 af Danmarks dygtigste kreative, strateger, bureaupartnere og direktører

👉 Fyld din kreative værktøjskasse, som du kan bruge til at finde indsigter, udvikle koncepter, idéer og kampagner

👉 Lær, hvordan du pitcher idéer for kolleger og for kunder

🎉 Kom på studietur til Cannes International Festival of Creativity, hvor du kan netværke med de bedste i den danske og internationale kreative branche. Turen finder sted i juni.

 
 

Christina Blak er Creative Director & Partner i bureauet We Love People og er gæstelærer på Reklamelinjen.

Du kan lære at være kreativ

Kreativitet er en muskel, vi alle har. Den kan trænes til at blive større, stærkere og klogere.

I løbet af uddannelsen bliver du introduceret til værktøjer, som du kan bruge til at få flere, større og bedre idéer. En idé er nemlig ikke noget man får, men noget man finder frem til. Du lærer at få sat dine idéer i system, så du kan vurdere, om de er gode eller dårlige.

Først derefter kan du gøre dem klar til, at de skal ud at leve i virkeligheden.

HUSK ANSØGNINGSFRISTEN D. 21 AUGUST

🗓️

HUSK ANSØGNINGSFRISTEN D. 21 AUGUST 🗓️

Thomas Hoffmann, Executive Creative Director og Founder af bureauet &Co, som er kåret til verdens bedste bureau. Han underviser dig i storytelling og film med eksempler fra Momondo, SAS, Rådet for Sikker Trafik m.fl.

Brug din kreativitet til at gøre en reel forskel i verden

På Reklamelinjen arbejder vi ud fra vores egen filosofi ”Den handlende idé”.

Det er vores take på moderne branding, som sætter kreative handlinger først. Handlinger, der gør sig fortjent til opmærksomhed. Hvor målgruppen bliver deltagere, og hvor vi hjælper dem med at løse et problem eller et behov.

Det går stærkt i dag. Den teknologiske udviklingen skaber nye, høje krav til de idéer, der skal ud at leve på mediekanalerne. I dag skal de gode idéer være tværgående på alle kanaler, være involverende for forbrugerne og værdiskabende for alle parter.

Vi kan se, at handlende idéer er dem, der både bliver hyldet med priser i branchen, og samtidig formår at gøre en reel og mærkbar forskel – for virksomheder såvel som forbrugere.

Vindere af den mest prestigefyldte award: Morten Grubak, Global Executive Creative Director at VICE, underviser dig bl.a. i nye teknologier og handlende idéer, og hvordan du anvender dem til at skabe prisvindende idéer. Christine Smith, tidligere elev på Reklamelinjen og nu Creative Director på Butter Agency, underviser dig i art direction.

Se casevideoen til Backup Ukraine, som vandt Grand Prix-prisen i Cannes Lions International Festival of Creativity (Og ja, samme festival skal du på studietur til og netværke på fuld skrue! 🥂🎉).

 

FRA STORYTELLING TIL STORYDOING

Den handlende idé er det modsatte af tomme ord, som reklame er kendt for.
— Magnus Bjørnshave (tidligere elev)
Den handlende idé aktiverer brandets fortælling på en måde, der skaber værdi hos deltagerne og den verden, de er en del af.
— Camilla Dahl (tidligere elev)
Den handlende idé er at gå fra at sige noget til at gøre noget. At skabe en relation med din målgruppe ved at lytte og forstå deres problemer og derigennem udforme kreative løsninger, som skaber reel værdi i deres liv.
— Rasmus Noah (tidligere elev)
 

HUSK ANSØGNINGSFRISTEN D. 21 AUGUST

🗓️

HUSK ANSØGNINGSFRISTEN D. 21 AUGUST 🗓️

Et onlinehold præsenterer sine idéer på Zoom for det fysiske hold i København.

 

Tag uddannelsen i København eller Online

Du kan tage Reklamelinjen fysisk i vores undervisningslokale i Indre By, eller online hvor du deltager via Zoom for Education. Du kan derfor deltage i undervisningen, uanset hvor du bor. 

Undervisningen foregår mandage og torsdage fra kl. 18.00 – 21.00. I nogle perioder vil der være gruppearbejde og coaching i weekenderne.

København (med ansøgning)

  • Fysisk tilstedeværelse

  • Ansøgning med dit kreative selvportræt

  • Introweekend

  • Afslutningsfest

  • Studietur til Cannes Lions International Festival of Creativity

  • Pris: 34.500 kr.

Online (uden ansøgning)

  • Online tilstedeværelse

  • Mindre feedback

  • Ingen ansøgning / kreativt selvportræt

  • Introweekend og afslutningsfest er et tilvalg, der koster 1.500 kr. ekstra

  • Studietur til Cannes Lions International Festival of Creativity

  • Pris: 24.500 kr.

Studietur til Cannes International Festival of Creativity

Hver opgave som du og dit hold laver under bureaudagene giver 15.000 kr. per kunde. Det samlede beløb bliver et tilskud til jeres studietur til Cannes International Festival of Creativity i Frankrig, og dækker typisk flybilletter og hotel eller AirBnB.

Festivalen er fyldt med fester, hvor mad og drikke er gratis. Vores elever deltager og bliver inviteret til alle de fede fester, pool parties og rooftop barer, hvor verdens største virksomheder som fx Google, Meta, TikTok, Snapchat, Pinterest og Twitter er arrangører af.

Udover du og dine holdkammerater kan fejre, at I er blevet færdige med Reklamelinjen, har I også rig mulighed for at danne nye relationer og udvide jeres netværk med internationale og danske kreative, strateger og marketingschefer, som alle deltager i festivalen.

Ole B. Hoffman er Senior Art Director på &Co. og underviser dig i, hvordan du vækker følelser med dine kreative løsninger.

En uddannelse tæt på virkeligheden

Den bedste måde at blive en dygtig kreativ på er ved at blive undervist og coachet af branchens topfolk, som selv har været denne udvikling igennem. Du bliver trænet i at prøve igen og igen, indtil den gode idé træder frem, og du løser rigtige opgaver for rigtige kunder.

Som i virkelighedens verden vil du også modtage ris og ros for de løsninger, du og dine holdkammerater har kreeret.

Som en selvstændig enhed under Kreativitet & Kommunikation, og med et tæt samarbejde med landets bureauer og større virksomheder, er Reklamelinjen 100 % integreret i branchen.

Et udsnit af de bureauer som vores gæstelærere repræsenterer:

 

Vis din kreativitet i din ansøgning

Din ansøgning skal være et kreativt selvportræt, der siger noget om dig. Du skal ikke male, tegne eller fotografere dig selv, men udforme en idé, der viser dine evner til at tænke kreativt.

Du behøver ikke at have en uddannelse eller et bestemt karaktergennemsnit for at blive optaget på Reklamelinjen. Du kan ansøge uanset den baggrund, du har.

Bemærk, at ansøgningen skal være digital. Vælger du at lave en fysisk ansøgning, skal du kunne fotografere eller optage den, så den kan sendes med et link. 

London School of Communication Art er en af verdens bedste kreative skoler. Det er meget svært at komme ind, men 3 af vores elever er sluppet igennem nåleøjet. Hør her en hilsen fra rektoren på skolen, Marc Lewis, og hvad han mener om Reklamelinjens elever.

Skal du søge ind på KK på DMJX?

Nogle bruger Reklamelinjen til at komme ind i den kreative branche. Andre bruger uddannelsen til at højne deres niveau. Der findes også dem, som bruger vores værktøjer og metoder til at søge ind på Kreativ Kommunikation (KK) på DMJX, Hyper Island, London School of Communication Art eller Miami Ad School.

Ca. 500 personer søger hvert år ind på Kreativ Kommunikation, men kun ca. 5% kommer ind. De sidste 3 år er 100 % af vores elever, der har søgt ind, blevet optaget.

Vi stiller ingen garantier, men statistisk set har vores elever en meget bedre chance for at komme ind på de eftertragtede kreative uddannelser.

Se og hør vores studerende, Marie og Max fra Hold 10, svarer på spørgsmål om Reklamelinjen.

 

Gå ikke glip af at:   

  • Lære vores filosofi ”Den handlende idé” og de metoder, der giver dig opskriften til at lave kampagner, som kan vinde kreative priser - og gør en forskel i verden for mennesker og virksomheder.

  • Få den absolut nyeste viden af de førende eksperter i hver deres felt.

  • Få et forspring over de andre, som konkurrerer om jobs i den kreative branche.

  • Blive en del af et netværk, som kan hjælpe dig resten af din karriere.

  • Lære hvordan du finder menneskelige indsigter, som vækker følelser.